در یکی از فرازهای بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری خطاب به ملت مسلمان ایران ارائه شد، ایشان ضمن تاکید بر پیشرفت‌های عظیم جمهوری اسلامی که در ۴۰ سال اخیر در ابعاد مختلف علم و فناوری؛ حاصل شد گوشزد نمودند، «ما هنوز از قله‌های دانش جهان بسیار عقب هستیم ». بدون تردید تکلیف ما به عنوان بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان کشور که خود را مخاطب اصلی این پیام می دانیم اقتضا می کند برای فتح آن قله ها در چهل ساله دوم انقلاب بیش از سایر اساتید کشور دل بسوزانیم و برنامه ریزی کنیم. در این زمینه قرآن مجید یگانه ابزار صعود به این هدف بلند و فتح قله های عظیم  هدایت را از طریق بهره گیری از دو بال قوی و نیرومند تعلیم و تربیت بر شمرده است. هرچند امروزه مشخص شده بین تعلیم و تربیت یا آموزش و پرورش هیچگونه جدایی نباید باشد اما شوربختانه باید اذعان کرد برخی از مسوولان، نا دانسته طی این سال ها، تا می توانستند بر طبل جدایی این دو نواختند و علاوه بر آنکه بر عنصر اول یعنی تعلیم در حوزه دانشگاه و مراکز آموزش عالی و آموزش و پرورش آن گونه که شایسته است تاکید نکرده اند، ازعنصر دوم، یعنی تربیت یا پرورش هم تا حد زیادی غافل شده اند.

 در روزها و ماه های اخیر، پدیده نوظهور کرونا علاوه بر آسیب هایی که در سطح جهانی به سلامت و بهداشت جوامع مختلف  وارد ساخته است، این تذکر را نیز برای مسوولان تعلیم و تریبت کشور ما یه ارمغان آورد که نظام آموزشی و تربیتی ما نه تنها آمادگی لازم را برای درمان آسیب های مختلف اجتماعی ندارد، بلکه زیر ساخت های لازم برای ادامه فعالیت درعرصه یاد دهی یاد گیری را نیز  فراهم نکرده به گونه ای که برای برون رفت از وضعیت بحرانی خود نیز با چالش های جدی مواجه است. دانشگاه فرهنگیان، به عنوان متولی اصلی تربیت و تامین معلم جامعه، خود را مکلف می داند برای برون رفت از این چالش جدید و رفع موانع از این هدف اساسی، به بررسی مسایل مربوط به تاثیر ویروس کرونا در عرصه آموزش و تربیت دانشجو معلمان بپردازد. اساتید بسیجی این دانشگاه در استان اصفهان  به عنوان پیشقراولان این راه دست نیاز و یاری به سوی پژوهشگران و صاحب نظران تعلیم و نربیت کشور دراز کرده اند تا در سایه  این هم اندیشی و مشارکت علمی به بررسی این مساله بپردازند تا با کمک دلسوزان این عرصه، راه حل این مشکلات را یافته و با کاربرد نتایج حاصل از این پژوهش ها، راه تعالی ومسییر پیشرفت نظام اسلامی را در آغاز گام دوم ،هموار نمایند.